Het open huis voor 2023 zit erop! Het was een fantastische avond. Volgend schooljaar ben je weer van harte welkom! Zodra de datum bekend is, kun je die hier vinden.

Open huis

Leer de school en de locaties kennen

Dinsdag 7 november 2023 organiseren wij het open huis. Je kunt dan binnenlopen om een kijkje te nemen in de school. Alle vier locaties zijn geopend van 18.00 tot 20.30 uur. Het open huis is niet alleen voor groep 7 en 8 van de basisschool. Ook leerlingen die al op het Assink lyceum zitten en leerlingen die willen switchen van middelbare school zijn van harte welkom!

Voor groep 7 en 8

Als je in groep 8 zit, dan is dit schooljaar het allerlaatste jaar op de basisschool. Zit je in groep 7, dan heb je nog even de tijd om na te denken over naar welke middelbare school je gaat. Of je nu in groep 7 of in groep 8 zit, je bent van harte welkom om een bezoek te brengen aan de school tijdens het open huis!  Alle locaties zijn dan geopend van 18.00 t/m 20.30 uur.

Talentgericht Onderwijs
Graag laten we je tijdens het open huis zien hoe ons Talentgericht Onderwijs in elkaar steekt en wat dit voor jou betekent. Bij ons krijg je namelijk een persoonlijke leerroute met veel keuzemogelijkheden. We vertellen je hoe we je hierin gaan begeleiden, want bij ons op school sta je er niet alleen voor!

Drie keer per week samen opstarten met je mentor in een kleine groep
Wist je bijvoorbeeld dat je drie keer in de week met je mentor en een kleine groep van 12 tot 16 klasgenoten samenkomt? Je werkt dan aan je persoonlijke ontwikkeling, zoals het leren plannen en leren leren. Maar ook ontdek je wat wel en niet bij je past. Dit noemen we Stamtijd. Naast Stamtijd krijg je nog drie andere soorten tijd voor jouw ontwikkeling: Basistijd, Ateliertijd en Toptijd.

Zien we je dan?
We kunnen je er veel over vertellen, maar liever zien we je tijdens het open huis. Je kunt dan presentaties bijwonen, interactieve workshops volgen, leraren én leerlingen vragen stellen of gewoon op je eigen gemak een rondje door de school lopen. Zien we je dan?

Voor huidige leerlingen

Als je al op het Assink lyceum zit, dan ben je natuurlijk ook van harte welkom tijdens het open huis. Als je op dit moment in de onderbouw (leerjaar 2) zit op de locatie Rekkenseweg of Van Brakelstraat, dan ga je volgend jaar naar een andere locatie. Blijf je vmbo volgen, dan ga je naar de locatie Parallelweg in Neede. Ga je havo of vwo doen, dan ga je naar de locatie Bouwmeester in Haaksbergen.

Zit je op dit moment in leerjaar 2 op de Bouwmeester, dan ‘verhuis' je in leerjaar 3 naar een ander gedeelte van de school. Als je in leerjaar 3 zit, dan hoor je namelijk bij de bovenbouw. De onder- en bovenbouw hebben bijvoorbeeld eigen werkleercentra en lokalen waar je les krijgt.

Switchen van middelbare school?

Zit je al op de middelbare school, maar wil je deze afmaken op het Assink lyceum? Dan is het goed om je tijdens het open huis te kijken of de school bij je past.

Iedereen is welkom!

Iedereen is welkom, of je nu volgend schooljaar voor het eerst naar het Assink lyceum gaat of al langere tijd op het Assink lyceum zit. Voor ouders/verzorgers, broertjes en zusjes is het natuurlijk ook hartstikke leuk om door het schoolgebouw te lopen en lokalen in te gaan om te zien waar jij les krijgt óf volgend jaar les gaat krijgen!

Teamleiders, leraren, ondersteuners en leerlingen staan klaar om jouw vragen te beantwoorden of ‘gewoon’ even een gesprekje aan te gaan.

Het is niet nodig om je aan te melden! Zien we je dan?

Bekijk alle activiteiten

Alvast kennismaken

Talentgericht onderwijs

Bij ons op school volg je Talentgericht onderwijs. Dit houdt in dat je echt de tijd krijgt om jouw talenten te ontdekken én te ontwikkelen. Een lesweek op het Assink lyceum is opgedeeld in vier verschillende soorten tijden: Stamtijd, Basistijd, Ateliertijd en Toptijd. In deze video leggen we uit wat dit precies inhoudt. Uiteraard vertellen we jou hier alles over tijdens ons Open Huis!

Meer lezen over Talentgericht Onderwijs