Bring Your Own Device

Kies je eigen digitaal device

Op het Assink lyceum leer je niet alleen uit boeken. Je werkt regelmatig met je eigen digitale device. Hiermee heb je direct toegang tot het digitale leermateriaal en kun je bronnen op internet raadplegen als dat nodig is. Dit maakt de lessen interessant en afwisselend. Een ander voordeel is dat je minder boeken hoeft mee te nemen in je rugtas.

Op het Assink lyceum hebben we het beleid ‘Bring Your Own Device’ (BYOD-beleid). Dat betekent dat je een eigen device dient aan te schaffen naar keuze, die voldoet aan de voorwaarden die we als school stellen. We werken nu een aantal jaren met ons BYOD-beleid. Hoewel je zelf een keuze mag maken welk device je wilt gaan gebruiken, adviseren we je dringend om toch te kiezen voor een laptop.

Meer informatie hierover lees je in de brief die je hieronder aantreft.

Brief informatie aanschaf en advies device juni 2023.pdf

Samenwerking met Signpost

Je koopt zelf een device (kijk voor de juiste vereisten in de beschrijving hierboven) of je maakt gebruik van één van de aanbiedingen van de leverancier Signpost, waarmee de school afspraken heeft gemaakt. Alle aangeboden apparatuur van Signpost voldoet aan de minimumeisen. Het is ook mogelijk een laptop te huren. De webshop is bereikbaar via https://assink.signpost.nl.

Meestgestelde vragen over Signpost.pdf

Webshop Signpost

Stichting Leergeld

Stichting Leergeld zet zich in voor schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met minimale financiële middelen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdsgenoten. Lees meer over de financiële ondersteuning van Stichting Leergeld.

Ga naar Stichting Leergeld