Opening Techno Centrum locatie Rekkenseweg

13 t/m 20 april 2023

Graag nodigen we je uit om samen met ons de opening van het Techno Centrum te vieren. De week van 13 t/m 20 april 2023 hebben we uitgeroepen tot de week van techniek en technologie. In die week worden verschillende activiteiten georganiseerd voor onder andere leerlingen, ouders/verzorgers, medewerkers, het basisonderwijs, bedrijven en andere betrokken partijen die hebben bijgedragen aan de realisatie van het Techno Centrum.  Samen staan we stil bij de mogelijkheden van het centrum en kijken we vooruit naar welke kansen dit de regio biedt.

Week van techniek en technologie
Het programma:

Donderdag 13 april

Officiële opening Techno Centrum

Op deze dag wordt het Techno Centrum officieel geopend! Dit doen we samen met de medewerkers van het Assink lyceum, directeuren van het primair onderwijs en andere genodigden.  We laten zien welke technologieën en nieuwe technieken er op dit moment allemaal kunnen aanbieden. De middag begint om 16.00 uur en duurt tot 19.00 uur.

Vrijdag 14 april t/m dinsdag 18 april

Activiteit voor leerlingen van de Rekkenseweg

Op vrijdag 14 april starten de leerlingen van de Rekkenseweg op in het Techno Centrum. Ze gaan aan de slag met een aantal technieken en technologieën. Vervolgens gaan ze naar een bedrijf in de omgeving waar zij kennis gaan maken met de technieken die zij in eerder in het Techno Centrum hebben behandeld. Wat de leerlingen leren, koppelen we direct aan de praktijk, zodat ze ook daadwerkelijk zien hoe deze technieken gebruikt worden. Maandag 17 en dinsdag 18 april worden de activiteiten vervolgd.

Dinsdag 18 april

Ouders/verzorgers

Ouders en verzorgers van de leerlingen van de locatie Rekkenseweg zijn 15.00 tot 17.00 uur van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in het Techno Centrum.

Woensdag 19 april

Leerkrachten groep 7 en 8 basisonderwijs

Op woensdag 19 april, van 15.00 tot 17.00 uur is het de beurt aan de leerkrachten van het primaire onderwijs om kennis te maken met het Techno Centrum. We laten ze zien waar de mogelijkheden liggen en schetsen een beeld waarin we elkaar kunnen versterken. Leerlingen uit het basisonderwijs laten zien waar ze de afgelopen periode hebben gewerkt en waartoe ze in staat zijn.

Voor de leerlingen uit groep 7 en groep 8 zijn er gedurende het hele jaar kansen om gebruik te maken van het centrum en de bijbehorende faciliteiten. Zij kunnen zich aanmelden voor een bezoek op de dinsdagmiddag en zelf het lokaal reserveren via de website: www.stoachterhoektwente.nl

Donderdag 20 April 2023

Ondernemers

De week van techniek en technologie wordt afgesloten door ondernemers mee te nemen in de wereld van de nieuwste techniek en technologie. Onze keynote spreker nodigt iedereen uit na te denken of digitalisering binnen een bedrijf een must is of dat het iets is dat overwaait. Alle betrokken ondernemers maar ook alle ondernemers die niet betrokken zijn geweest bij de realisatie van het Techno Centrum zijn van harte welkom om bij deze netwerkbijeenkomst aanwezig te zijn. Natuurlijk laten we zien waar de kansen liggen om de samenwerking met elkaar op te starten en gaan we kijken hoe we nog meer leerlingen enthousiast te krijgen voor de techniek en technologie. De middag duurt van 16.00 tot 18.00 uur.