Informatiepagina coronavirus

Wij voelen ons verantwoordelijk voor de veiligheid van onze leerlingen en medewerkers. Om die reden volgen we de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus op de voet en overwegen we telkens welke maatregelen noodzakelijk zijn.

Laatste update: 26 april 2022

Coronamaatregelen

In de laatste persconferentie werd aangekondigd dat (nagenoeg) alle coronabeperkende maatregelen komen te vervallen. Na de voorjaarsvakantie hoeven we geen mondkapjes meer te dragen en geen 1,5 meter afstand meer te houden.

We zijn, net als heel veel mensen, ontzettend blij dat we weer terugkeren naar de tijd van voor het coronatijdperk.

We realiseren ons ook dat misschien niet iedereen even blij is met dit besluit. De kwetsbaren onder ons hebben misschien wel wat twijfels over het loslaten van de maatregelen. Aarzel niet om dat bespreekbaar te maken.

Mondkapjes dragen en 1,5 meter afstand houden hoeft dan niet meer, maar mag natuurlijk wel. Als iemand aangeeft dat toch nog te willen voortzetten, moeten we dat respecteren. Geef iedereen de ruimte om te doen waarvan hij of zij vindt dat het goed of nodig is.

Wat zeker blijft is de oproep om 2x per week preventief te testen. Ook als je geen klachten hebt! Tests zijn en blijven op school gratis beschikbaar voor leerlingen en medewerkers. We gaan er als school van uit dat iedereen zonder klachten en met een negatieve testuitslag op school komt en anders de maatregelen neemt die noodzakelijk zijn.

Beslisboom

Thuisblijven of niet?

De beslisboom die je hieronder kunt downloaden is ontwikkeld op basis van de richtlijnen van het RIVM en is een leidraad voor ouders van alle kinderen in het voortgezet onderwijs. Met deze beslisboom kun je beoordelen of je wel of niet naar school mag. Deze beslisboom gaat uit van personen met een normale gezondheid, zonder onderliggende ziekten. Deze versie is op 26 april 2022 vastgesteld.

Beslisboom alle kinderen thuisblijven of naar school.pdf