Info voor basisscholen

Heeft u leerlingen die volgend schooljaar naar het Assink lyceum gaan? Dan is het handig om ze op weg te helpen met de juiste info! Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over het Assink lyceum. Zo kunnen we samen zorgen dat de overstap naar het voortgezet onderwijs voor iedereen soepel verloopt!

Uitnodiging

Informatiemiddag 16 oktober
verplaatst naar 19 november 2024

De informatiemiddag van woensdag 16 oktober gaat niet door. Deze is verplaatst naar dinsdag 19 november.

Vanaf 15.30 uur bent u van harte welkom, de bijeenkomst start om 15.45 uur en duurt tot 17.00 uur.  Na afloop nodigen we u graag uit om samen een hapje te eten en het open huis te bezoeken. Dit is een mooie kans om echt van ons onderwijs te proeven! De locaties Parallelweg, Rekkenseweg en Bouwmeester zijn open van 18.00 tot 20.30 uur.

Over de informatiemiddag
Tijdens deze middag gaan we in op de laatste ontwikkelingen van ons Talentgericht Onderwijs. We bespreken de vernieuwingen binnen het vmbo en havo/vwo (start Technasium). Daarnaast gaan we in op de aanscherping van Toptijd en de inpassing van de locatie Van Brakelstraat in de locatie Bouwmeester in Haaksbergen. Ook staan we stil bij de begeleiding & ondersteuning die we bieden. Uiteraard is er voldoende gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan.

• Datum: dinsdag 19 november 2024
  • Tijd: 15.45 tot 17.00 uur (inloop v.a. 15.30 uur)
  • Locatie: u kunt kiezen uit twee locaties. Basisscholen uit de regio Berkelland zijn van harte uitgenodigd op de locatie Rekkenseweg in Eibergen. Basisscholen uit de regio Haaksbergen verwelkomen we op de locatie Bouwmeester in Haaksbergen.
  • Voor wie: directeuren, leerkrachten 7/8 en intern begeleiders

Tweejarige brugklas

Leerlingen die zich aanmelden voor het Assink lyceum starten in een tweejarige brugklas.  Zij hebben twee jaar de tijd om te ontdekken welk niveau het meest geschikt is.

• BK: vmbo-basis/kader
  • TH: vmbo-theoretische leerweg/havo
  • HV: havo/vwo
  • GV-plus: gymnasium/vwo-plus

In het derde jaar gaat de leerling verder met het niveau dat het beste bij hem/haar past.

Meer lezen over brugklassen en niveaus

Overzicht locaties en aangeboden leerjaren en niveaus vanaf 2025-2026

Vanaf schooljaar 2025-2026 wordt leerjaar 3 havo en vwo toegevoegd aan de locatie Rekkenseweg.

Instroomlocaties

Als een leerling zich aanmeldt voor het Assink lyceum dan kijken we naar de postcode van het woonadres om te bepalen naar welke locatie de leerling gaat. Dit doen we omdat we voor beide gemeenten een brede instroomlocatie voor brugjaren 1 en 2, BK, TH en HV willen behouden.

Instroompunt Berkelland
Woont de leerling in de regio Berkelland dan wordt de leerling op de locatie Rekkenseweg in Eibergen geplaatst. Een uitzondering hierop is als de leerling gymnasium en/of vwo-plus gaat doen, dan gaat hij/zij naar de locatie Bouwmeester in Haaksbergen. Alleen op deze locatie bieden we dit niveau aan.

Instroompunt Haaksbergen
Woont de leerling in de regio Haaksbergen, dan gaat hij/zij naar de locatie Bouwmeester.

Talentgericht Onderwijs

Op het Assink lyceum krijgt de leerling de tijd om zijn talenten te ontdekken én te ontwikkelen. Talentgericht onderwijs noemen we dat. Om dat te doen krijgt de leerling tijd voor zijn ontwikkeling. Vier soorten tijd om precies te zijn: Stamtijd, Basistijd, Ateliertijd en Toptijd.

Lees meer over Talentgericht Onderwijs

Contactformulier

Heeft u een vraag of wilt u (extra) promotiemateriaal aanvragen? Vul dan onderstaand contactformulier in. Heeft u een vraag aan een van de teamleiders, dan kunt u  rechtstreeks mailen.

Downloads 2024-2025

Gymnasium en vwo-plus

Jaarkalender groep 7/8

Teamleiders onderbouwlocaties

Wendy Kok
Teamleider locatie Bouwmeester
w.kok@hetassink.nl

Miranda Piepers
Teamleider locatie Van Brakelstraat
m.piepers@hetassink.nl

Madelief Geene
Teamleider locatie Rekkenseweg
m.geene@hetassink.nl

Onderwijs en Herhuisvesting

'Assink Toekomstbestendig 20-26'

In het schooljaar 2019-2020 is de eerste fase in gang gezet van het masterplan Assink Toekomstbestendig 2020-2026. Dit plan heeft als doel om de onderwijskwaliteit en het onderwijsaanbod op het Assink lyceum te behouden met minder kosten.

Lees hier meer over Assink Toekomstbestendig

Locaties