Waarom kiezen voor het Assink

10 redenen om voor het Assink te kiezen

Je staat dit jaar voor een belangrijke keuze: naar welke middelbare school ga je? De overgang van de basisschool naar de middelbare school is grote nieuwe stap. Het is daarom belangrijk dat je kiest voor een school die bij je past. Wil je weten of het Assink lyceum bij je past? Wij geven je tien redenen om voor het Assink te kiezen.

1. Kleinschalig en gezellig
Je komt van een basisschool waar je iedereen kent en waar iedereen jou kent. Bijna al onze gebouwen zijn kleinschalig en je zit altijd in een vaste mentorgroep. Zo leer je deze snel kennen. Ook ga je aan het begin van het schooljaar op kamp, zodat je snel nieuwe vrienden en vriendinnen maakt.

2. Goede leraren
Onze school heeft goede leraren in huis. Op het Assink heb je voor ieder vak een andere docent. Die docent weet alles van zijn vak en hoe jij het beste leert. Wist je dat onze leraren ook zelf geregeld in de schoolbanken zitten?

3. Prettige sfeer
Onze leerlingen voelen zich thuis op school, de sfeer is gemoedelijk. En als je hulp nodig hebt, is iedereen bereid je te helpen.

4. Veel afwisseling
Of je nou vmbo, havo of vwo doet, op het Assink krijg je veel afwisseling in en buiten de lessen. Onze leraren bedenken leuke projecten waarmee ze je uitdagen. Ook zijn er altijd wel interessante activiteiten waaraan je kunt meedoen.

5. Goede begeleiding
Vanaf de eerste dag word je begeleid door een mentor. Deze mentor maakt van jouw klas een gezellige groep waarin iedereen zich thuis voelt. Ook is de mentor jouw aanspreekpunt als je een vraag hebt of met een probleem zit. Bovendien leert de mentor jou hoe je moet leren. En er zijn ook oudere leerlingen die je daarbij kunnen helpen.

6. Met je device in de klas
Je leert op het Assink lyceum niet alleen uit boeken. Je zult vaak genoeg in de klas werken met een digitaal device. En misschien zit je soms ook wel langer achter een toetsenbord dan achter je schrift. Een device in de klas maakt jouw lessen interessant en afwisselend. Want een les kan opeens heel leuk worden als je gaat quizzen met behulp van apps!

7. Vmbo nét een beetje anders
In de eerste twee jaar leer je elk onderwerp zelfstandig aanpakken en uitwerken in DOE!-projecten. Op onze prachtige bovenbouwlocatie Parallelweg in Neede ga je daarna praktisch verder in de beroepsrichting van jouw keuze.

8. Havo, vwo, vwo-plus en gymnasium
Kun jij goed leren en doe je dat ook graag? Dan kun je bij ons naar havo/vwo. Kun je héél goed leren, dan kun je nog extra’s doen in vwo-plus of op het gymnasium. Op vwo-plus krijg je de gewone lesstof in minder lesuren, waardoor je tijd overhoudt voor boeiende projecten. Op het gymnasium krijg je naast je gewone vakken ook Grieks en Latijn.

9. Dicht bij huis
Waar je ook woont, je vindt het Assink altijd dicht bij jouw voordeur. En als je toch iets verder weg woont, fiets je vaak samen met anderen naar school.

10. Hoge slagingspercentages
Vrijwel al onze leerlingen verlaten het Assink met een welverdiend diploma! We zijn trots op onze hoge slagingspercentages. Naast het behalen van je diploma vinden wij het minstens zo belangrijk dat je je goed zult kunnen redden in je vervolgopleiding en zelfs in je verdere leven.