Activiteitenmarkt Oekraïne

21-03-2022

Waartoe een spontaan idee al niet kan leiden… Annelot Kamp uit de eerste klas van het Assink lyceum opperde om een actie te houden voor Oekraïne. Ze wilde graag iets doen, zodat zij en haar klasgenoten zich minder machteloos zouden voelen.

Haar idee vond direct bijval en samen met de parallelklas werd binnen een week een activiteitenmarkt georganiseerd op het binnenplein van locatie De Bouwmeester. De leerlingen hadden met elkaar 3000 flyers verspreid door het hele dorp en de opkomst was dan ook boven hartverwarmend! Op vrijdagmiddag 18 maart was er voor liefhebbers van brownies, frikadellen, ijs, cupcakes, poffertjes, knakworst, wafels enz. volop te eten en te drinken. Kinderen konden zich laten schminken of hun nagels laten lakken en er waren ook allerlei spelletjes te doen: blikgooien, enveloppen trekken, aquariumspel, enz. Wie dan nog steeds wat geld op zak had, kon iets leuks op de kop tikken op de rommelmarkt of zelfgemaakte oorbellen of armbandjes kopen. Tijdens de activiteitenmarkt vond er ook nog een kleine kunstveiling plaats, waarvoor plaatselijke kunstenaars geheel vrijblijvend eigen werk beschikbaar hadden gesteld. Aan het eind van de middag bleek er ruim 1600 euro opgehaald te zijn voor Giro 555. Alle leerlingen mogen trots zijn op hun enorme inzet!

Enveloppen Trekken