Assink Film Festival in De Kappen in Haaksbergen

11-10-2022

Op donderdag 13 oktober vindt er in De Kappen in Haaksbergen het Assink Film Festival plaats. Tijdens dit speciale evenement worden de beste filmpjes getoond die de leerlingen uit leerjaar 2 van het Assink lyceum helemaal zelf hebben gemaakt, van idee tot uitwerking.

Van bedenken tot editen

Onder leiding van een workshopleider van TETEM zijn de leerlingen in kleine groepjes aan de slag gegaan met het bedenken, maken én editen van een filmpje. Leerlingen kregen les in het werken met een camera, het werken met een draaiboek en het daadwerkelijk maken van een filmpje. Aan het einde van de dag is het iedereen gelukt om een filmpje in elkaar te zetten. Er zijn briljante oplossingen gevonden om de verhalen van de tweedejaars leerlingen in beelden om te zetten. Een geweldige en leerzame dag, waar de leerlingen veel plezier aan hebben beleefd. En hoe leuk is het dan als er een wedstrijdelement aan wordt toegevoegd. Uit elke klas werden eerst de drie sterkste filmpjes gekozen. Daarna werden per locatie de 5 beste filmpjes gekozen. Deze worden tijdens het Assink Film Festival op donderdag 13 oktober vertoond.

Thema water

Het project, met het thema water, wordt georganiseerd door het leergebied Kunst en Cultuur. Naast muziek en beeldende vorming sloten ook andere vakken aan, want met het thema ‘water’ kun je oneindig veel connecties maken. Denk bij Nederlands bijvoorbeeld aan een gedicht over water, bij biologie aan het leven onder water en bij economie aan waterbesparing. Leerlingen mochten al hun creativiteit inzetten om tot een goed resultaat te komen.

Assink Film Festival

Tijdens het Assink Film Festival, donderdag 13 oktober, worden de beste filmpjes van de locaties vertoond. Een vakkundige jury kiest de drie winnende filmpjes van het Assink lyceum. Ook wordt er een publieksprijs uitgereikt. Het publiek kan online stemmen met behulp van een smartphone. Elke tweedejaars leerling krijgt een aantal kaartjes om zijn/haar ouders, familie en vrienden mee te nemen. De winnende filmpjes worden ingestuurd voor het Twents Scholieren Festival in Oldenzaal dat op 4 november plaatsvindt.

Project Water2