Leuke activiteiten ISK-leerlingen

21-11-2022

De Oekraïense leerlingen krijgen in Neede onder andere les in Nederlands, Engels, en wiskunde. Maar er staan ook regelmatig leuke activiteiten op de agenda.

Musical bijwonen op de locatie Bouwmeester

Woensdag 2 november hebben de ISK-leerlingen de locatie Bouwmeester bezocht om samen te genieten van de musical ‘Wolkenjagers’. Samen met drie docenten als begeleiders gingen zij in de bus naar een andere school. De leerlingen vonden het erg leuk! Ze hebben vast niet alles verstaan, maar de sfeer, de dans en muziek, het zien van Nederlandse leerlingen is zeer belangrijk voor deze groep. Op de locatie ISK nog eens nabesproken en de leerlingen vonden het een geweldig initiatief. Hartelijk dank dus aan de docenten Koen Termaat en Sjoerd de Jong namens de groep leerlingen én docenten.

Kickboksen

Afgelopen donderdag hebben de Oekraïense leerlingen een kickboks-clinic gevolgd bij Sportcentrum De Gaard in Neede. Na een fanatieke warming-up was het tijd om de bokshandschoenen en scheenbeschermers aan te trekken om een aantal combinaties en gave trucjes leren. Even later was het tijd voor het traditionele buikspier-kwartier. De tijd vloog voorbij en wat hebben de leerlingen een plezier gehad!

Hoe bak je een Nederlandse appeltaart?

In groepjes van 5 leerlingen werden de appels geschild en het deeg gemaakt. Stap voor stap werden de instructies gevolgd. De mooiste en lekkerste taarten werden gemaakt. Thuis werd de appeltaart afgebakken en voorzien van een heerlijke toef slagroom.  De leerlingen hebben ervan gesmuld!

Meer lezen over de ISK in Neede

Nr 3 Musical