Marit van basisschool Los Hoes wint wiskundetest

15-03-2023

De wiskundetest van het Assink lyceum is gewonnen door Marit uit groep 8 van basisschool Los Hoes. De wiskunde kennistest vond plaats tijdens het open huis op 31 januari. Marit: “Ik wist nog niet hoe je de wortel van een getal moest trekken. Gelukkig konden mijn ouders dat uitleggen. Daarna kon ik de opdracht zelf maken.”

Tijdens het open huis hebben leerlingen van de basisscholen kennis kunnen maken met het Assink lyceum. Op de locatie Bouwmeester kon je kennis maken met het vak wiskunde, maar je werd daar ook meteen getest op je wiskundekennis. Er werd bijvoorbeeld gevraagd om een hoek op te meten. Hoeveel diagonalen heeft een vijfhoek? Hoeveel  is 6 - - 4? Allemaal dingen die je in de brugklas gaat leren. Leerlingen Quintin en Stijn uit de derde klas stonden bij de wiskundetest klaar om de kinderen een beetje op weg te helpen.

Marit deed net als veel andere kinderen mee met deze wiskundetest en won een rekenmachine. Zij had alle vragen goed beantwoord. Net als enkele anderen, maar zij werd er als winnaar uitgetrokken. Samen met eersteklassers en oud-leerlingen van Los Hoes, David en Jesse, kwam dhr. Zuidema langs op de bassischool om daar de prijs aan Marit te geven.

Open Huis Wiskundetest